Σύμφωνα με φήμες που κυκλοφορούν εδώ και μερικές ημέρες, η Tesla συνεργάζεται με την AMD για την δημιουργία custom SOC για αυτόνομη οδήγηση. Ο Elon Musk, CEO της Tesla, σε πρόσφατη συνέντευξη του δήλωσε ότι η πλήρη αυτονομία απέχει 2 χρόνια και ότι το 2019 θα έχουμε τα πρώτα πλήρως αυτόνομα οχήματα από την Tesla στους δρόμους για δοκιμές. Και αυτό υποστήριξε ότι θα έρθει χάριν σε σημαντική πρόοδο στην επεξεργασία του τεράστιου όγκου των δεδομένων που μαζεύουν οι δεκάδες αισθητήρες σε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο.

Η Tesla και η AMD δεν σχολίασαν την φήμη περί συνεργασίας τους, αλλα η Sanjay Jha, CEO της Global Foundries, θυγατρικής της AMD δήλωσε ότι ήδη κατασκευάζει και αποστέλλει custom SoC στην Tesla, καθώς και ότι η Tesla ήδη κάνει δοκιμές στο δρόμο με engineering samples. Οπότε αν κάτι τέτοιο αποδειχθεί αλήθεια, και με βάση και τα λεγόμενα του Elon Musk για πλήρη αυτονομία σε 2 χρόνια, είναι πολύ πιθανό, τότε η “μυστική” συνεργασία AMD και Tesla έχει αρκετό καιρό στα σκαριά, μιας και η δημιουργία SoC είναι διαδικασία τουλάχιστον 2 ετών ακόμα και για εταιρίες του μεγέθους της AMD.

Αυτό το γεγονός ρίχνει φως και στην απροσδόκητη μετακίνηση του Jim Keller, αρχιμηχανικού αρχιτεκτονικής SoC από την AMD πέρσι στην Tesla. Για όσους δεν γνωρίζουν, ο Jim Keller είναι ένας από τους καταξιωμένους μηχανικούς αρχιτεκτονικής. Στο portofolio του έχει μια δεκαετία στην AMD με την δημιουργία του πρώτου 64bit επεξεργαστή (AMD Athlon 64) το 2003, του πρώτου πολυπύρηνου επεξεργαστή (AMD Athlon X2) το 2005. Έπειτα πήγε στην Apple για να δημιουργήσει το τμήμα SoC της και ήταν πατέρας των SoC A4 και A5, των πρώτων SoC αποκλειστικής σχεδίασης και κατασκευής Apple. To 2013, επέστρεψε στην AMD και 4 χρόνια μετά είδαμε τους καρπούς της δουλείας του, την αρχιτεκτονική Zen (Ryzen series) που είναι σε όλους τους τρέχοντες επεξεργαστές της AMD. Την άνοιξη του 2017, έφυγε από την AMD και πήγε στην Tesla με τον τίτλο Head Autopilot Hardware Engineer. Αυτό ήταν που έδωσε την ώθηση στις πρώτες φήμες για την δημιουργία custom hardware απο την Tesla. Και όλα δείχνουν ότι κάτι τέτοιο πρέπει να ευσταθεί.

Εξάλλου μην ξεχνάμε ότι ήδη οι Intel και Nvidia έχουν μπει δυνατά στο παιχνίδι της αυτόνομης οδήγησης. Η Intel έχει σύμπραξη με την Waymo (Θυγατρική της Google) για την δημιουργία custom SoC. Τέλος η Nvidia, με τα Drive PX Modules που περιέχουν Pascal GPUs ποντάρει στις συνεργασίες της με τις Toyota, Audi και Volvo.

Σε όλη την ιστορία, ο μεγάλος χαμένος είναι η Nvidia, που ενώ έχει επενδύσει τόσο πολύ με τα Drive PX στην αυτόνομη οδήγηση, να βλέπει την Tesla, την κότα με τα χρυσά αυγά της αυτοκίνησης να στρέφεται στον αμεσότερο ανταγωνιστή της, την AMD. Αν και για να πούμε και του στραβού του δίκιο, η AMD έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα που ούτε η Nvidia έχει, ούτε η Intel. Η AMD είναι η μοναδική εταιρία που σχεδιάζει και CPU και GPU υπο στην ίδια σκέπη. Και με την τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει από την κατασκευή APU, μπορεί να συνδυάζει chip διαφορετικών αρχιτεκτονικών χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες. Επιπλέον έχει εμπειρία στην κατασκευή custom SoC από για τις κονσόλες xbox και playstation. Τέλος, τα frameworks για επεξεργασία δεδομένων στην GPU όπως ο OpenGL είναι open source, σε αντίθεση με την CUDA της Nvidia.

Πηγές:

Ανδρέας Μανίτσας
Ανδρέας Μανίτσας

Φοιτητής στο ΤΜΠΤ ΠΔΜ. Λάτρης της τεχνολογίας με ειδίκευση στο hardware. Φανατικός οπαδός όλων των μορφών μηχανοκίνητου αθλητισμού.